24 de gener del 2008

Mmmm, podríem acabar ja aquesta setmana, per favor?


Perquè ja sabeu: si una cosa pot anar pitjor, hi anirà. Hem de partir de la base que ja venia arrossegant una setmana no del tot bona i, a partir d’ací, començar a amuntegar coses.

Dilluns, a classe, un xiquet de primer de primària va llançar a terra des de l’alt d’un armari (sense mala intenció, tot s’ha de dir) un metalòfon baix, l’instrument més gran i més car de tota l’aula (el teniu en la foto). El vaig veure caure a càmera lenta, mentre sostenia una guitarra entre les mans, i quan va tocar terra, amb tot l’estrèpit que això va suposar, vaig sentir com si m’agafaren el cor en una mà i l’oprimiren fortament. No sé la cara que vaig posar ni el que vaig poder encertar a dir, però els xiquets es quedaren més callats que mai i, per primera vegada en el que portem de curs, no gosaren baixar corrent ni saltant les escales de tornada a la seua aula mentre jo portava en braços, com podia, l’instrument. Les làmines havien caigut i algunes s’havien ratllat, però el pitjor colp se l’endugué la fusta de la part de dalt, que va acabar a terra, desapegada. Sé que pensareu: va, no és més que un instrument... Però per a mi no és així, per a mi és L’Instrument, és el poc material musical amb què conte en la meua aula, i me l’estime com un mecànic pot estimar el seu cotxe o un informàtic el seu ordinador.

Al dia següent, amb el disgust una mica més calmat, vaig arribar al col·le amb ganes de fer alguna cosa per solucionar-ho, per arreglar-ho, de manera que, amb la millor intenció del món, vaig agafar un parell de claus i un martell i vaig clavar la fusta que havia caigut. Em vaig sentir bé, havia mig reparat el metalòfon... fins que va arribar un company i em va dir que l’havia cagada, però bé. Resulta que, com que ara la fusta estava clavada, la vibració de l’instrument i els claus podien fer que s’escletxara el cos del metalòfon... Beneïda ignorància, tan contenta com estava de com l’havia deixat! Perquè és que, a més, ara que li he agafat el gust a això del bricolatge, no em vaig conformar amb un parell de claus, i ja està, no... En vaig posar huit! En fi, que m’acabaren d’afonar amb la crua realitat.

I aquesta vesprada, per a rematar la feina, m’he carregat una persiana de la meua aula, encara no sé com... Crec que el millor serà no tornar a tocar res en una temporadeta, no siga cosa que la ratxa continue, no senyor!

19 comentaris:

Blogger Giorgio Grappa ha dit...

Mentre llegia l'escena, visualitzava la meua biblioteca en flames: he captat perfectament com et senties. Però el martell... És que els músics no estudieu física? la cosa de les ones i tot allò... Catxis la mar, això et passa per ser massa treballadora!

Besets, bonica! I no patisques: segons un antic proverbi xinès, "després d'una setmana mortal, ve un cap de setmana fenomenal". Confuci dixit.

24/1/08 10:06 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Doncs sí que has captat la idea, Giorgio. I una pregunta: què tenen a veure el martell i les ones?? Les làmines les havia llevades...

Espere que Confuci tinga raó! Un beset.

24/1/08 10:33 p. m.  
Blogger èlsinor ha dit...

Bé: després de tot això, què pot anar pitjor? Així que Confuci ha de tindre raó en aquest punt...

25/1/08 12:01 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hi ha setmanes dolentes, vinga segur que la pròxima serà millor, segur que mai més se t'acudeix fer servir el martell! jeje la bona intenció és el que compta...

25/1/08 12:19 a. m.  
Blogger mossèn ha dit...

tot sempre pot anar a pitjor !!! ... curiós, però cert !!! ... ànims ja falten unes horetes per acabar !!! ... salut

25/1/08 7:10 a. m.  
Blogger nimue ha dit...

jolin, doncs jo reconec que hauria fet el mateix que tu amb el martell... A veure si la setmana que ve és una mica millor! ;)

25/1/08 8:17 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ui, de segur que hi ha més coses que poden anar malament, Èlsinor, encara que espere que no siga així!

T'assegure que no el tornaré a fer servir, Sense fer soroll, si més no, amb instruments musicals...

Estic amb tu, Mossèn! Per cert, dormint, les hores passen més ràpid, no? ;-P

Doncs si alguna vegada et passa una cosa semblant, Nimue, ja saps que no l'has d'agafar. Diuen que amb les errades s'aprén, no?

Un beset!

25/1/08 8:46 a. m.  
Blogger Giorgio Grappa ha dit...

El martell, no les coses que li has fet a la fusta: en clavar-hi puntes, has alterat la manera en què la fusta transmetia les vibracions. Més o manco, és com fer-li un forat a un saxòfon amb una broca i clavar-li un caragol per tapar-lo: vibraria igual? sonaria igual? Física, xiqueta: has d'estudiar la mecànica del so.

Confia en Confuci ;-) .

26/1/08 12:18 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ai, Giorgio, si és que jo sóc de lletres pures... Però vist com m'ho acabes d'explicar, sí que té sentit, sí...

Una abraçada!

26/1/08 7:54 p. m.  
Blogger ALtraste ha dit...

Ay mare! : P Te voy a regalar un bote de cola de carpintero para que repares el metalófono, la persiana y los alumnos que no saben estarse quietos : p

Muchos besitos y cosas,

AL.

27/1/08 9:28 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

El metalòfon ja no es pot arreglar, Al, i la persiana ja està arreglada... Però l'utilitzaré per als alumnes!!!

Un beset, maca!

28/1/08 10:13 a. m.  
Blogger Deric ha dit...

Ja es va acabar la setmana i sort que el metlòfon no li va caure pel cap!

30/1/08 7:56 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, Deric, ja ha acabat la setmana, i sembla que també la mala ratxa. Quant a això del cap, sí que és de veres, sí...

30/1/08 10:08 p. m.  
Blogger nimue ha dit...

una abraçada forta. He hagut de tancar el blog.

1/2/08 1:02 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Com, Nimue!!!???

1/2/08 8:52 p. m.  
Blogger DE TOT UN POQUET ha dit...

Ja feia dies que no et feia una visita (entre altres coses perquè sense adsl i operat del menisc) amb prou feines podia atendre al meu bloc i el correu... et comprenc molt bé... i pel que dius dels trasllats... agafa-t'ho amb calma... tot arriba.
Àngel

2/2/08 5:56 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Espere que estigues més o menys recuperat, Valldalbaidí! Quant al trasllat... no em queda més remei, oi?

2/2/08 7:51 p. m.  
Blogger DE TOT UN POQUET ha dit...

I tant, ainalma, i tant... jo ja començaré la rehabilitació...

4/2/08 7:07 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Tot anirà, ja veuràs!

4/2/08 9:44 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici