12 d’octubre del 2006

La part invisible de l'ensenyament

Quan s’aprén a fer la feina i tot seguit desconnectar? Com s’aprén a no involucrar-se més del purament imprescindible en allò que es fa? Com s’aprén a fer el cor fort per a controlar les emocions en determinades situacions?

L’altre dia vaig eixir fotuda de classe. Acabava de concloure la classe de música en un dels col·legis d’enguany. Bé, aquest col·legi és una miqueta especial pels xiquets que hi ha. No és exactament una escola, és un centre de menors on hi habiten de manera temporal per diferents raons. Vaja, que l’alumnat va canviant molt sovint. El cas és que en tancar l’aula es va acostar a mi un dels xiquets que hi ha nous, em va mirar fixament als ulls i em va dir:

-Ainalma, em dónes un bes? És que crec que me’n vaig d’ací prompte, per si ja no ens veiem la setmana que ve...

El xiquet té 10 anys i sé de bon grat que encara no se’n va enlloc... M’ho haurien dit els altres mestres, i no hi van fer cap comentari. Però el xiquet necessitava que algú li fera un bes, o una abraçada, i es va inventar això per aconseguir-ho. Em dol que no siga capaç de demanar-ho directament. Més encara: que no ho faça directament.

Per si amb això no haguera tingut prou, vaig llegir una carta que va escriure una de les xiquetes d’ací a una xiqueta d’una altra de les meues escoles (en un moment determinat vaig pensar que podrien mantenir correspondència amb altres xiquets...). A la carta li feia una xicoteta descripció de com era, tres coses, per a ser exacta, i després passava directament a demanar perdó per si l’estava atabalant, li pregava que per favor que contestara, que allà s’avorria molt, que no li fallés.... Que no li FALLÉS (ho posava amb majúscules i ho repetia dues vegades). Més de mitja carta demanant perdó per les “molèsties”.

Tot això m’arriba a l’ànima, em fa mal. Entre que últimament estic molt sensible i les experiències d’aquesta setmana, bona estic... I és que sóc incapaç de deixar de pensar-hi! Necessite això que posava al principi: aprendre a desconnectar. Si algú té la clau màgica per a fer-ho, que me la done, per favor, que l’aplicaré de seguida. I deixe d’escriure ja, que si no serà pitjor el remei que la malaltia...

20 comentaris:

Blogger èlsinor ha dit...

Uf!, doncs no sé què dir-te. Són unes situacions molt difícils d'afrontar i entenc perfectament que t'hi veges impotent i frustrada; potser l'únic consol que hi pots trobar siga pensar que tu no ets déu ni tens poders suprahumans per a posar remei a totes aquestes coses i a moltes altres de semblants. Vés-hi pas a pas perquè, si vols córrer més enllà del límit de les teues forces --o possibilitats en aquest cas--, quedaràs tan esgotada que no podràs fer ni la més mínima passa, i això encara seria pitjor.

12/10/06 5:21 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Val, si en això estem d'acord, Èlsinor, però... Com ho aparte de la meua ment?? És que de vegades no puc.

12/10/06 9:33 p. m.  
Blogger Awake at last ha dit...

Es que eres tan alta que das miedo, XD. Ahora en serio, no creo que se te pase en mucho tiempo, mi madre, después de casi treinta años de tiza, aún no está inmunizada.

Muuuuaks.

13/10/06 12:37 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Com que no hi ha clau, Guitape? I per què tot s'ha de solucionar amb TEMPS? És tan relatiu...

Awake, si ja ens coneixem, què podria contar-te de nou? Tampoc espere immunitzar-me del tot, perdria la humanitat i no hi estic disposada, però una miqueta més... És qüestió de necessitat.

13/10/06 7:21 a. m.  
Blogger l'home de la musica ha dit...

No pots fer res. Si fossis una mala persona, això no et costaría gaire, però veig que ets una persona senzilla, sensible, i amb bons sentiments. En definitiva ets una bona persona. No hi ha res contra ser bona persona, i si hi hagués alguna cosa, no te la donaría.

13/10/06 10:21 a. m.  
Blogger Sandra ha dit...

Noia, a mi m'ajuda el pensar que tot té un raó i que les coses que de vegades semblen una putada amb el temps pots valorar-les com a positives perquè t'han ajudat a créixer.
D'altra banda crec que un ha de fer el que pot per ajudar els altres i un cop fet, el pensar-hi i donar-hi voltes no els ajudarà més (per tant, més val centrar la nostra atenció en altres coses).

Ara que, des de fora es veu més fàcil que quan un ho viu...

Ànims i un petó!

13/10/06 12:54 p. m.  
Blogger nimue ha dit...

Per la part d'experiència semblant que em toca, tinc la sensació que no hi ha remei. Només tractar de donar el millor de tu mateixa com ho estàs fent fins ara i pensar, como molt bé diu Sandra, que tot té una raó, encara que no sempre la puguem entendre.

Com veus, cap solució màgica...

13/10/06 5:05 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ui, Home de la música, això ho dius perquè no em coneixes! :-P

Que m'ajudarà a créixer, Sandra, no ho dubte, però que el temps d'aprenentatge és una putada (amb perdó...), també.

Xe, Nimue, tan bonica com podria ser la màgia en aquests casos! No sé si algun dia arribaré a entendre la raó de ser de tot això, però bé...

Besets!

13/10/06 8:03 p. m.  
Blogger DE TOT UN POQUET ha dit...

Ainalma, duc més de 20 anys (ja ho saps) en açò de l'ensenyament i, encara que els meus alumnes són de més edat -de 14 a 18- i això no ens passa... sí que notem que hi ha alumnes necessitats d'estima, d'una paraula, d'un gest... i tu, pel que veig, ho saps fer molt bé. Ara deconnectar, no ho sé. Açò nostre imprimeix caràcter -com el sacerdoci... passa'm l'exemple...- i, per tant, som mestres dia i nit... i més en els centres que tens enguany. Molts ànims... i escriure-ho també hi ajuda.
Àngel Canet (del bloc.mesvilaweb.cat/6148)

15/10/06 1:23 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí que hi ajuda el fet d'escriure, Valldalbaidí, per això ho faig. Però és que estic en un moment d'eixos en què dubtes de tot, saps? Vocació inclosa...

Temps al temps. Supose que d'ací a no res veuré les coses d'altra manera (almenys això és el que espere).

15/10/06 1:09 p. m.  
Blogger Albert R. ha dit...

Jazz?

Chopin?

...

I si no es pot, amb el temps es podrà. Simple però tristament verídic...

Ànims! :)

15/10/06 11:05 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Solució magica??
Per desconectar??
Segur que vols desconectar dels xiquets?? :p
Jo crec que sobretot has de ser tu mateixa...
I per desconectar... molt facil:
Sempre fes les coses que a tu t'agradin..

Ara m'he enrecorda d'una cosa que sempre em diu un amic:
- Que es lo mes important?
- (Jo) No se...
- L'important es que tu estiguis be!

Apa, anims!!!

16/10/06 4:49 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

desconnectar és dificil de vegades, però és necessari pel nostre equilibri emocional. Demana un petó tu també.

16/10/06 8:55 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Chopin, Rizzo? Acabaria pitjor! A mi deixeu-me amb Beethoven... A cantant a crits!

Ains, Unmei, segura, segura... I fer el que a mi m'agrade... Si és que és això el que m'agrada!

El demanaré, Deric, a veure si trobe algú que me'l done!

17/10/06 8:05 a. m.  
Blogger Pedra Lletraferida ha dit...

Ainalma: Quan vulguis xerrem amb més detall de "como s'ha de desconnectar sense morir en l'intent".
Hi ha molts de detalls i cosetes petites, però, a tindre en compte (o no). Cadascú és un món, i com a mostra del que et dic, els meus primers dies en la feina actual van ser del pitjor que he viscut mai. Al segon dia ja cercava una feina nova... i fa un mes en va fer 7 anys que hi sòc...
Com s'explique? Doncs perquè vaig aprendre a desconnectar, llavors, en aquella situació tan tensa i indesitjable.
No estic dient de cap de les maneres que et sigui fàcil. El que has de tindre ben clar és que tu has d'estar contenta amb la feina que fas, quedar-te cada dia tranquila per haver-la fet el millor possible, i de resultes de tot plegat, t'has de sentir dins teu amb una consciència de la realitat suficient com per adonar-te'n de que EL MÉS IMPORTANT ETS TU, com ja t'han dit la resta d'amics d'ací.
Jo també et demano un bes...

17/10/06 4:18 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Pedra, encara no he pensat de canviar de feina, no m'hi veig fent una altra cosa, la veritat. El que sí és cert és que moltes vegades isc de classe sense saber ben bé si ho he fet el millor possible... Sempre tinc la sensació que es pot millorar. Temps i experiència, ja ho sé.
He estat uns dies un tant sensible (serà la regla, que ara m'afecta?), però aquesta setmana estic molt millor. Més tranquil·leta.
Ah, i una altra cosa: els besos no es demanen, es donen! ;-)

17/10/06 8:37 p. m.  
Blogger Lost in Translation ha dit...

es normal, a mi m ha impactat nomes de llegirho aixo.

18/10/06 1:32 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Doncs això, Lost, que hi ha històries i hi ha històries...

18/10/06 9:51 p. m.  
Blogger Joel ha dit...

Dius que estàs fent un curs de Direcció Coral i l'altre dia vaig llegir que començaven un a la meva província... i com que porto una coral des de fa 3 anys pensava que potser podria fer-ho en un futur... et vull preguntar... se suposa que has de saber música, solfeig, etc... perquè no em fas cinc cèntims un dia?... o, millor,per què no ho expliques a la bloc?...

20/10/06 11:45 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

I per què no m'escrius un correu i així pots preguntar-me tot el que vulgues saber amb major precisió, Joel?
( malferida@hotmail.com )

21/10/06 12:46 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici