26 de setembre del 2006

Records i esperances

Hi ha una cosa que m’agrada fer de tant en tant: tornar la vista enrere i fer un feedback del que ha sigut, fins ara, el meu pas pel món. I, clar està, que mai no he caminat sola. Quan pense en tota la gent que he conegut (almenys en aquells que recorde!), no puc més que sentir-me afortunada perquè, d’una manera o d’altra, la majoria ha sigut gent meravellosa. O, potser, el que passa és que, dels altres, ni me’n recorde. Siga com siga, he trobat un bon grapat de gent que m’ha aportat el seu granet de sorra, gent que m’ha ensenyat, gent de qui, sense que ells ho saberen, he aprés, gent que m’ha animat a mirar les coses d’una altra manera, amb un cristall nou, gent que, simplement, ha estat allí quan l’he necessitada. De vegades, per diferents circumstàncies, aquesta gent ha desaparegut, però de seguida ha sorgit una altra persona igual d’estupenda.

La setmana passada vaig recordar una antiga professora. Em va fer classe fa ja 9 anys, a l’institut, i és a ella a qui dec aquesta vocació meua per la música. No puc evitar preguntar-me on seria ara si no l’haguera coneguda. Quina “drecera” hauria agafat? Bé, el cas és que sempre he sentit que li ho havia de dir, que aquesta persona havia de saber com d’important va ser per a mi, la sort que vaig tindre de trobar-la enmig del meu camí. Però el problema era que des d’aleshores no havia tornat a tenir-ne notícies. Però l’altre dia, aprofitant una espurna de valor que em va animar, vaig buscar el seu número a la guia telefònica. Un to, dos, tres... i va despenjar. Sí, era ella, i després de refrescar-li la memòria, també va saber qui era jo. La conversa va ser una miqueta forçada al principi: jo no sabia com començar i ella no sabia ben bé què volia. Però al final la cosa va acabar bé. La veritat és que, des d’aqueix moment, tinc una tranquil·litat al cos...

És potser un gest sense importància, una cosa que una altra persona no hauria fet, però com em va recordar una amiga l’altre dia, la nostra és una professió en què donem molt i no sempre rebem, o almenys no tenim una recompensa al moment. De tant en tant, també necessitem saber que hem fet bé la nostra feina, que la nostra tasca ha pagat la pena, que no està tot perdut, que algú ens recorda després de 9 anys...

Jo, sincerament, seria feliç si, el dia de la meua jubilació, fent balanç, sabera que almenys he influït positivament en la vida d’un sol xiquet o xiqueta.

10 comentaris:

Blogger Lost in Translation ha dit...

si, es cert que hi ha sempre un profe que t´ajuda molt i et porta uns records increibles. Hi ha alguns que no...pero...sempre trobem algu especial en el nostre cami.

27/9/06 12:50 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, Lost, sempre hi ha gent que paga la pena conéixer una miqueta més. Dels altres profes, millor ni parlar-ne...

27/9/06 7:19 a. m.  
Blogger nimue ha dit...

en la nostra feina són importants aquestes petites mostres d'afecte. Jo tinc la sort de mantenir el contacte amb profes de l'institut que em van fer classe fa 15 anys (glups!!) i tan ells com jo saben perfectament fins a quin punt em va marcar de manera positiva.
També és cert que la nostra va ser una promoció molt especial, ells mateixos ho diuen. Però és bonic sentir-se així.

jo tinc alumnes que ja estan en la universitat i que vaig tenir en classe quan feien 1r d'ESO i no saps quina alegria quan me'ls trobe pel carrer o m'envien un mail!

Quan portes molts anys treballant segur que tu també seràs de les que deixen un bon record.
B7s!

27/9/06 9:38 a. m.  
Blogger èlsinor ha dit...

La veritat és que les dues teniu sort: tu per haver tingut l'oportunitat de poder donar i haver-ho fet, i ella per haver pogut rebre, no importa el temps que haja passat.

27/9/06 11:45 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Jo també mantinc contacte amb alguns antics profes de l'institut, Nimue, però a aquesta dona li vaig perdre el rastre després d'eixe curs. I espere que tingues raó en això últim que dius!!

Guitape, estic ben contenta amb la decisió que vaig prendre quan em vaig atrevir a marcar el seu número. Si m'acceptes un consell, intenta fer-ho tu també... Al cap i a la fi, no tens res a perdre, no? A més, que de segur que s'alegra de tenir notícies teues!

Supose que tens raó, Èlsinor: per a fer determinades coses el temps que haja passat no és el més important, sinó el fet de dur-les a terme.

Besets!

27/9/06 10:36 p. m.  
Blogger l'home de la musica ha dit...

Les tres ultimas linies haurien de ser recordades!
Perque marxar d'aquest mon sense haver deixat l'empremta es com lluitar amagat en una guerra de noms.

28/9/06 5:18 p. m.  
Blogger ALtraste ha dit...

:_)

¿Se pueden decir tacos?

Mis profes del cole eran unos hijosde****. Mi tutora me discriminaba. Fue en esa época cuando decidí que sería maestra de mayor, para demostrarme a mí misma que "eso que hacían" se podía hacer mejor.

Y en ello estamos, compañera.

Besos y cosas,

AL.

28/9/06 7:01 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

La veritat és, Home de la música, que no m'importaria gaire que recordaren el meu nom o no: em conformaria amb que em recordaren a mi com a persona. Perquè sí, perquè tens raó, perquè ningú no hauria de marxar d'aquest món sense haver deixat la seua empremta.

Altraste, carinyet, saps que, almenys en aquest racó, hi ha veritable llibertat d'expressió! O siga, que escriu el que vulgues sempre que vulgues que no passaré censura.
És una llàstima que tingueres una tutora així, supose que tots n'hi hem tinguda una alguna vegada, però tens dos opcions: recordar aquest personatge per tal de no repetir conductes o oblidar-ho per qüestions de supervivència.
Si et serveix d'alguna cosa, jo SÉ que ja ho fas millor que ella.

Un beset!

28/9/06 7:36 p. m.  
Blogger Sandra ha dit...

Llegint el teu escrit em venen al cap molts profes i també monitors de l'esplai on anava de petita a qui m'agradaria dir-los el que per a mi van representar...
Que valenta que has estat telefonant la teva profe!! Felicitats!

2/10/06 5:35 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Supose que tots hem conegut alguna persona d'aquesta mena a qui recordar per sempre, Sandra. Si tens oportunitat, fes-ho, que us vindrà bé a tots, això t'ho assegure!
I dona, valenta, no, que va arribar un moment en què ho necessitava. Estic molt sensible últimament.

Un beset!

2/10/06 9:57 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici