13 d’agost del 2006

Crònica d'un dia dissortat

Hi ha dies en què millor no alçar-se... o millor no eixir de casa sense ganes. Dijous ho vaig fer i no podeu imaginar com me’n penedesc. Vaig quedar amb una amiga per a anar a la platja, ella acabava d’arribar del poble, on havia anat a passar uns dies, i per diversos motius no havia tornat del tot bé, sentimentalment parlant. Necessitava parlar i, encara que la idea d’anar a la platja no m’entusiasmava, vaig accedir-hi (em va convéncer el gelat que teníem pensat prendre després). Ens vam veure al passeig de la platja on havíem quedat, vaig aparcar, vaig guardar la bossa al maleter del cotxe i vaig agafar la motxilla amb la tovallola. Fins ací, tot en ordre: sorra per ací, aigua i ones per allà...

Quan ens vam cansar de la platja vam anar a la seua urbanització, que era allà al costat, justament on havia aparcat, a banyar-nos a la piscina. Entre unes coses i altres es van fer les 9 de la nit i vam dir d’anar a la gelateria. Vam baixar, vaig traure les claus del cotxe... i el cotxe no s’obria. Vaig provar una vegada i una altra, i res. Ja estava obert. Algú, mentre nosaltres réiem i passàvem una bona estona, havia desxifrat mitjançant un aparell electrònic el mecanisme que utilitza el meu comandament a distància per a obrir i tancar el cotxe, de manera que el va obrir sense cap problema i sense haver de forçar-lo ni res. Em vam furtar la bossa que hi havia deixat unes hores abans, on portava el mòbil, la targeta de crèdit, la targeta de la Seguretat Social, la cartera amb els diners, les claus de casa i la documentació del cotxe, carnet de conduir inclòs. Van mirar també a la guantera i al cendrer, però es veu que no els va interessar ni el paraigües, ni els dos cd’s gravats que sempre hi porte ni els papers dels xiclets (que ja estaven criant i tot) del cendrer...

Malgrat tot, no puc queixar-me, perquè vaig tenir molta sort. El mòbil, per algun estrany motiu, vaig decidir apagar-lo abans d’anar a la platja, de manera que no el van poder connectar. Havia d’anar al caixer a traure diners, no arribava a 20€ el que portava al moneder, però per sort havia pensat d’anar després de la platja. Vaja, que tampoc és que s’endugueren molts diners... Però el millor de tot va ser quan vaig telefonar a casa per a dir el que m’havia passat i els meus pares ja ho sabien: havien telefonat de la CAM per a dir-los que una dona havia vist des del seu balcó com dos xics baixaven d’una moto i llançaven papers a terra, li va semblar sospitós i va baixar a veure què era. Es va trobar amb tota la meua documentació, la targeta, els papers del cotxe... i de seguida va telefonar a la CAM per a dir-los el que havia vist i perquè em cancel·laren el compte d’aquella targeta, per si de cas. Tot un detall! Ja no queda gaire gent així, la veritat. La dona va deixar les seues dades, vaig quedar amb ella eixa mateixa nit i em va tornar les meues pertinences. Només m’ha faltat per recuperar, i no ho faré mai, les claus de casa (ja em canviat el pany, per si de cas, perquè, encara que no es van quedar el DNI, el van tenir a les seues mans i van tenir ocasió de veure la meua adreça. Potser també les van llançar a terra, però no van aparéixer, i com que més val curar-se en salut...), els diners i el mòbil. El pitjor de no poder recuperar el mòbil (un antic, que ja ni el fabriquen, segons m’han dit...) és haver perdut tots els números de telèfon que tenia a la agenda i que sempre em feia mandra apuntar en un paper (ara ja ho he fet...), alguns ja irrecuperables. Altres els he endevinat per la factura del telèfon. Però també hi havia els missatges que tenia guardats des de feia temps per una raó o una altra, pel plànol afectiu principalment, missatges que he rellegit durant més d’un any perquè, potser, en el seu moment van ser molt importants, missatges més recents... de tot. Almenys he pogut fer un duplicat de targeta i recuperar el número de telèfon que tenia, de manera que encara podré recuperar-ne alguns quan em truquen.

I així acaba la crònica d’un dia de platja que no havia d’haver acabat així, però així va tancar el dia. Ara em queda la ràbia i la impotència de no haver pogut fer res i les ganes de maleir la gent que, a falta de tenir res millor a fer, es dedica a enginya-se-les per a fer mal, per a furtar el que no és seu, sense pensar en res ni en ningú.

23 comentaris:

Blogger nimue ha dit...

ostres! que providencial aquesta bona senyora!! la veritat és que és molt terrible que t'obriguen el cotxe amb aquesta mala llet i s'emporten les teues coses però em sembla que la història ha acabat prou bé per al que podia haver passat... no?
un beset i ànims!

13/8/06 4:39 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Increïble tot el que va fer, Nimue, li faria un monument per tota la paperassa que m'ha estalviat! I sí, tenint en compte tot el que podia haver sigut, la cosa va acabar molt bé.

13/8/06 4:55 p. m.  
Blogger Giorgio Grappa ha dit...

Això anava a dir-te, que encara pots donar gràcies. Ànim! No deixes que una cosa així t'amargue el que encara et queda de vacances.

13/8/06 5:42 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

No ho farà, Giorgio, d'això, pot estar-ne segur! La setmana que ve me'n vaig a Burgos, a un festival de Danses del món! Si t'animes, ja saps ;-)

13/8/06 5:51 p. m.  
Blogger Giorgio Grappa ha dit...

Agafa la manta: mos pares acaben de tornar-ne i diuen que feia frescoreta.

13/8/06 11:34 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Compte amb ella, Giorgio, i amb el sac de dormir. Sóc molt fredolina!

14/8/06 10:18 a. m.  
Blogger èlsinor ha dit...

Sí, la veritat és que encara hi has tingut molta sort, fins i tot amb el mòbil.
El que és irrecuperable són els missatges, i t'hi entenc perfectament, ja que en cada canvi de mòbil (crec que només n'he fet dos) he hagut de perdre'n o esborrar-ne per no poder-los conservar, i costa molt de fer :(

14/8/06 5:58 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ja m'estic fent a la idea de la pèrdua dels missatges, Èlsinor, però continue sentint-ho. N'hi havia un que aconseguia arrencar-me un somriure cada vegada que el llegia... Supose que algun dia en rebré un amb el mateix poder! Una abraçada.

15/8/06 12:16 p. m.  
Blogger meravella ha dit...

Ainalma, una mala soort que ensorra en el moment, pero t'asseguro que no dura per sempre (i ho dic per experiencia).

He arribat fins el teu blog i m'hi he quedat!!!
Unpetó!

15/8/06 7:27 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, de segur que és passatger, Meravella. Segons passen els dies ho comence a tenir més clar.

Sigues benvinguda!

15/8/06 8:15 p. m.  
Blogger meravella ha dit...

merci pels comentaris i les benvingudesss!!

16/8/06 4:08 p. m.  
Blogger Albert R. ha dit...

La mala sort es transforma en bona quan es reflexiona una micona no?

Vull dir... d'acord, que no està gens bé. Però un pany nou i 20 eurus tampoc sembla ser tant greu com el que podia haver passat.

Jo per no tenir, ja no tinc ni la moto :P

Un somriure! :D


PD: Felicitats (amb retard) per l'aprovat!

16/8/06 4:42 p. m.  
Blogger Albert R. ha dit...

Si, és clar que són Danone!

Aquí es gasten els diners ben gastats jaja que les de marca carrefour... no paguen la pena. Com deia la meva àvia "comprar barat és comprar dues vegades".

Tornant a les coses pragmàtiques, acabo d'activar això de que m'arribin els comentaris per e-mail. No vegis quina gràcia! És instantani ipso-funky!

:D

16/8/06 5:25 p. m.  
Blogger Albert R. ha dit...

Si, és clar que són Danone!

Aquí es gasten els diners ben gastats jaja que les de marca carrefour... no paguen la pena. Com deia la meva àvia "comprar barat és comprar dues vegades".

Tornant a les coses pragmàtiques, acabo d'activar això de que m'arribin els comentaris per e-mail. No vegis quina gràcia! És instantani ipso-funky!

:D

16/8/06 5:25 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

De res, Meravella, sempre m'ha agradat trobar-me nous blocs! Et continuaré llegint.

Rizzo, et conteste ací a tot: el que més em va doldre va ser la pèrdua del mòbil, per ximple que semble, pels missatges que hi tenia guardats... Sóc sentimental, què hi farem?

Mmmm, Danone... Són la meua perdició!! Em fa igual que siguen de vainilla o de xocolate, tant se val, cap a dins amb els ulls tancats!

T'has posat això de les notificacions per correu? Jo no ho veig útil, perquè has d'estar connectat de tota manera, aleshores em fa igual entrar al correu que al bloc... No sé, és la meua manera de veure-ho.

Una abraçada a tots dos!

16/8/06 5:33 p. m.  
Blogger Lost in Translation ha dit...

hola!
Ostres quina putada la veritat.

Ja ets la 3a persona que en menys de 3 mesos sento que li passa aixo al cotxe. A un amic meu li van prendre un munt de coses, tipus mp3 player i blablabla i es veu que com ell va ficar un txt a dins del usb que tb li van prendre, algu que el va trobar va llegir el txt on el meu amic havia deixat les seves dades i un email. La persona va escriure un email al meu amic per tornarli el usb i no se ben be si va poder recuperar algo mes, crec que el dni i tal si. Les claus de casa no. Es terrible com pot ser que passi aixo, el pitjor de tot es que cada cop es mes usual i al final ja no hi ha res de seguretat enlloc. Es una putada, ja no pels diners, que pots trobarte amb un problema a les tarjetes, si no per totes les molesties de les coses que et prenen, com ara fotos a la cartera o coses que mai podras recuperar. a mes que carai! la rabia que fa que et trenguin el que es teu!!!!
aix...ho sento noia, es una gran putada.

17/8/06 4:18 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

A una amiga meua també li va passar fa poc, Lost in translation,per això sé com se les apanyen per obrir els cotxes, ella m'ho va contar. La dona de qui parle en el post em va solucionar força el problema, va recuperar els carnets (DNI i de conduir), els papers del cotxe, les targetes... TOT, llevat de les claus de casa, el mòbil i els diners, que per sort no arribaven a 20€. Vaja, que en el fons he sigut afortunada. Però sí que fot que s'apropien d'una cosa que no és seua! Ara tinc la sensació que, per molt que tanque el cotxe amb clau, el tinc venut, tenint-lo al carrer.

17/8/06 4:25 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

avui tenia un dia d'aquests, per això a mig mati he dit a la feina que marxava cap a casa i aqui he estat tot el dia, tranquil, relaxat

17/8/06 8:18 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

I t'han deixat marxat, Deric? Això està bé, bons caps... Espere que ara estigues millor que aquest matí. Jo hui m'he endut una decepció: tenia un viatge preparat per a la setmana que ve i s'ha fotut la cosa, ja no hi haurà viatge. M'abellia molt...

17/8/06 9:01 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Ostres... que fort...
La veritat que (independement de les perdues) es un fet que fa por... Pensar que cada dia et poden entrar al cotxe aixi de facil...

I per la resta... et dic com els altres, encara vas tenir sort..

A mi em van robar la cartera en el metro de Barna fa anys, i se'n van emportar unes 15.000 peles que portava per comprar-me bitllets de tren per anar a Castello... i a sobre vaig haver de fer tota la documentacio de nou... :(

18/8/06 9:46 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ei xiqueta! Quina alegria veure't per ací. Doncs això que et va passar a tu també és una putada, eh? Et va fer moure més que a mi amb això dels papers. També et dic el mateix que he dit als altres: la veritat és que no em puc queixar, que massa sort he tingut! Un beset, Unmei!

18/8/06 9:16 p. m.  
Blogger meravella ha dit...

merci pel comentari!!!

la veritat és que tot va a dies i a humor, i així va anar ahir!
unpetóooo!!

23/8/06 10:49 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

M'alegre que les coses et vagen bé, Meravella, i cal que dónes les gràcies, dona, que ho faig amb molt de gust!

24/8/06 9:24 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici