22 de juny del 2007

Fi de curs

Ha acabat. El curs ha acabat. La setmana ha sigut complicada per a tots, i supose que per això no he sigut capaç d’escriure abans. Dilluns ja podíem olorar les vacances, dimarts començàrem a sentir-les amb tot el seu pes, i dimecres... millor no parlar de dimecres, l’últim dia. Bé, per què no? Ja he aprés la lliçó: el que no s’exterioritza, acaba cremant per dins.

Dilluns era l’última classe de valencià que tenia amb els meus xiquets, i els havia promés que els posaria una pel·lícula, però amb la condició que havia de ser en valencià. Acceptaren la proposta. Vaig portar Charlie i la fàbrica de xocolata, els va encisar, encara que només van veure en valencià els primers vint minuts (hem d’entendre que són xiquets castellanoparlants que només senten aquesta llengua a l’escola, i a més estan acostumats al català occidental, no a l’oriental, que era el de la pel·lí), tot un rècord per a ells! Després, dinar amb els companys, sessió de fotos per a la posteritat i sessió d’avaluació.

Dimarts fou terrible... Els ànims començaven a estar per terra, tant per part nostra com per part dels alumnes. Un incident amb un xiquet un moment abans d’anar-me’n de l’escola em va fer esclatar i no poder deixar de plorar en tot el matí i part de la vesprada. Com sempre, la meua tendència va ser a la fugida. A la vesprada, una llarga conversa em va fer, si no sentir-me millor, sí una miqueta més tranquil·la. Ja ho deia temps enrere la meua companya de llàgrimes: “les alegries compartides són dobles alegries i les penes compartides són mitges penes”.

Dimecres va ser l’últim dia de classe. Preparàrem una festa per als xiquets i les famílies que havia de concloure amb un dinar col·lectiu. Al matí vam estar jugant, fent competicions, carreres, tatuatges de henna... i tot per aconseguir globus d’aigua que després llançaríem a l’equip contrari en la guerra d’aigua que havíem preparat. Encara que, com ja sospitàvem, la guerra va acabar sent “tots contra tots: banya el major número de gent possible”. GENIAL. I després, el dinar. Fins al moment tot havia anat bé, un xicotet accident que de seguida es va solucionar, però res més, i tots nosaltres (els mestres) “aguantando el tirón, manteniendo el tipo”, com acordaríem que havia de ser. Fins que, en el moment de les postres, els xiquets vingueren a nosaltres amb unes bosses de regals i unes targetes signades per ells i pels seus pares que ens va fer no poder resistir-ho més. I per si amb això no teníem prou, van ser ells els qui començaren a plorar i a voler saber el perquè de no poder tornar amb ells el pròxim curs. Però clar, són massa petits per a entendre com funciona tot això... Estiguérem plorant junts, abraçats, una bona estona, de vegades intentant tranquil·litzar-los, altres moments en silenci perquè les paraules estaven de més... I així fins que se n’anaren a casa, a la nit.

Em sent mig buida, com si m’hagueren tallat un trocet d’ànima, el trocet de mi que he deixat en aquella escola. Allà he trobat una família, he forjat uns vincles amb determinades persones que espere que no es trenquen mai, he aprés més que en cap altre lloc i he crescut, si més no, com a persona. I, com sempre, no m’acostume a haver de dir “adéu”, a acceptar que el cicle aquest ha acabat i que el canvi s’ha de produir. No sé si hauré causat en els altres el mateix efecte que ells han causat en mi, però el que sí que puc assegurar és que m’han omplert, que m’han fet més feliç que mai i que passe el que passe mai no oblidaré aquest curs, aquesta gent ni aquest sentiment de plenitud que m’han ancorat al cor amb la seua estima.

27 comentaris:

Blogger nimue ha dit...

buf! eres conscient de la immensa sort que hem tingut? Quanta gent passa sense pena ni glòria pels llocs? quanta gent no arriba mai a sentir tot el que tu i jo sabem quan anem a treballar? Ens queda molt per davant. Potser encara alguns anyets abans que ens donen la plaça definitiva. Però tenim sort, molta sort, per tot el que hem viscut, no ho oblides.

Jo vaig acabar amb els xiquets el dia 15 i encara fins el dia 30 estem anant cada dia per a reunions, claustres, organització... en fi, ja saps...

Jo també estic trista i tinc el cor trencat. Jo també vull quedar-me.

Però hem tingut tanta sort que sembla increible, veritat?

Un b7!

22/6/07 1:21 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Fotre, Nimue, m'acabes de fer plorar, literalment...

Sí, sí que sóc conscient de la sort que he tingut, com tu, i la meua por és la de no tornar a sentir-me com m'he sentit enguany perquè, ho vulga o no, cada any compararé, i en cap altre lloc no serà el mateix, ni semblant.

Per cert, t'acabe d'enviar un correu ;-)

Besets.

22/6/07 1:42 p. m.  
Blogger èlsinor ha dit...

Això et passarà cada any fins que obtingues la teua pròpia plaça, ainalma, així que, per dur que siga, més val que vages acostumant-hi.
A més, ¿qui et diu a tu que l'any vinent --i l'altre, i l'altre...-- no t'hi trobaràs igual o fins i tot millor? :)

22/6/07 1:46 p. m.  
Blogger nimue ha dit...

carinyet, jo fa tres anys treballava en un institut on era terriblement feliç. Quan vaig marxar plorava i plorava i pensava que mai tornaria a ser igual. I saps què? El que ha vingut després ha sigut millor. Ara costa d'acceptar. Fins i tot em costa a mi, que ara em toca tornar a marxar! Però així és.

Ara mire el mail ;)

22/6/07 2:11 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Serà francament difícil, Èlsinor,perquè enguany he tocat el cel.

22/6/07 2:11 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Tant de bo tingues raó, Nimue, tant de bo, però, com li acabe de dir a l'Èlsinor, ha sigut insuperable, ple, i les relacions humanes s'han donat com mai, perquè aquest lloc hi convidava. Si haguera de definir el curs amb una sola paraula, el definiria amb "tendresa".

22/6/07 2:15 p. m.  
Blogger mossèn ha dit...

òndia jo no vaig plorar, però se´m va fer un somriure enorme quan el dimecres acabaven els crios ... que sí, encara em dura, mira fins i tot se´m veuen les dents ... guapes, oi ??? ... salut

22/6/07 2:45 p. m.  
Blogger Iurema ha dit...

m'alegre que el curs haja sigut tan enriquidor per tu. pensa també que aquesta experiència tan bona, et quedarà per sempre. no saps què hauria passat si hagués durat sempre... potser no hauries apreciat tan bé lo increïble que ha sigut. les coses passen, mira. així ha de ser, perquè mai saps què t'espera... ahí està la gràcia!! ejejjejej....!!!

un beset molt fort i disfruta de les teves vacances... a mi em queden dies, encara!!! :)

22/6/07 5:52 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

El cas és que eixa és la reacció normal, Mossèn... Però jo tinc els esquemes capgirats.

22/6/07 5:53 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Aquesta ha sigut una de les poques coses que no necessitava perdre per aprendre a valorar, Iurema. La primera setmana ja vaig saber que el que m'esperava allà era bo, i el temps ho ha confirmat. La incertesa del que vindrà és el que em mata.

Besets.

22/6/07 5:57 p. m.  
Blogger Awake at last ha dit...

Mira que eres sentimental, :-)
(aunque en esta ocasión tienes motivos de sobra)

Un abrazo.

22/6/07 7:18 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, està més que justificat, Awake.

Un beset.

22/6/07 7:25 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

malgrat la boira cal caminar.
M'encanta que sigues així.
Besades a desdir.

22/6/07 10:04 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Així, com, D.? De vegades pense que tot són problemes...

22/6/07 11:11 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

així de sentimental, dona...

23/6/07 11:32 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Doncs això, que sent així de "sentimental" gairebé sempre són tot problemes, D.

23/6/07 12:36 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

"Els problemes són oportunitats per a demostrar allò que es sap", Duke Ellington (jazzista).
Per cert, la teua sempre ha de ser l'última paraula?

23/6/07 1:44 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Que tu no saps que els músics són uns penjats i que és millor no fer-los cas, D?

;-P

23/6/07 7:05 p. m.  
Blogger Lost in Translation ha dit...

anim!

24/6/07 5:32 p. m.  
Blogger DE TOT UN POQUET ha dit...

Com em recorda el que dius els primers finals de curs quan iniciava la meua feina de professor... sí, és cert, sempre se'm feia difícil acabar el curs (i això que havia de seguir al centre). Hui és una altra cosa... han passat més de vint anys... però encara t'entenc

24/6/07 8:40 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Gràcies, Lost.

Sí, supose que és una cosa que mai s'oblida, Valldalbaidí, sobretot quan la professió és, a més, vocació.

25/6/07 1:33 a. m.  
Blogger Iurema ha dit...

Sigui el que sigui el que vidrà, has passat un bon any i això no t'ho treu ningú :) ets afortunada, no??

besets

25/6/07 3:50 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Mirant-ho d'eixa manera, Iurema, sí, sóc MOLT afortunada.

25/6/07 6:02 p. m.  
Blogger Deric ha dit...

té raó la nimue, sàvies paraules.
jo també he acabat el curs!!!!

26/6/07 7:43 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Ho són, Déric, encara que ara semble difícil acceptar-ho. Però sí, és clar que són sàvies paraules.

27/6/07 9:06 a. m.  
Blogger Lupus Minor ha dit...

Fes el favor de somriure! La gent trista no fa bon gust...

1/7/07 10:51 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Però home, senyor Lupus, que encara té fam vosté? Així sí que fa por somriure!! Però, de tota manera, com que sóc molt valenta, ho faré, encara que els seus ullals siguen a prop...

;-)

1/7/07 8:36 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici