28 d’abril del 2006

Tipus de gent

Hui m’he aturat un moment a pensar en la gran quantitat de persones que han passat per la meua vida i m’hi han deixat la seua petjada: unes de més grans i altres més xicotetes, però cap prescindible. Hi ha hagut companys d’escola, d’institut, de karate, de carrera, de corals, AMICS, professors, companys... I cadascun tan diferent als altres...

Però el temps passa i ho canvia tot, fins i tot la gent del teu voltant. Per unes coses o altres, cadascú pren el seu camí, el que comporta gairebé sempre una separació. I la separació també és diferent en cada cas. I d’aquesta manera he arribat a la conclusió que hi ha quatre tipus de persones en ma vida:

1. Els amics que, per molt de temps que haja passat des de l’última vegada en què vam ser junts, continuaran sent igualment amics. Són relacions que no necessiten d’un tracte continu, d’un café cada setmana i, malgrat tot, són tan sinceres com en altres temps. Pot passar un any i saps que si tornes a veure aquesta persona altra vegada, res no haurà canviat.

2. Gent que, per diverses circumstàncies, ha eixit de la meua vida, com antics companys d’institut o de carrera. Gent que, per molt que em dolga reconéixer-ho, no trobe a faltar. Gent que va ser important en el seu moment, però ja no ho és.

3. Hi ha també la gent que sí trobaré a faltar, i molt. Gent amb qui ja no tinc res a veure, però que ha deixat la petjada gran. Ací puc incloure alguns professors del col·legi i de l’institut, companys de Magisteri, antics amics... És estrany: no m’ha fet mal haver-los perdut, però sé que no els oblidaré mai perquè encara continue estimant-los.

4. I, per últim, el grup de gent que, per unes coses o altres, ja no hi és i em negue a perdre. Bé, el que em negue a perdre és qualsevol tipus de contacte, perquè sé que no passarà el mateix que amb grup 2, i tampoc els puc incloure en el grup 3, perquè sí que em fa mal perdre’ls. Davant aquests casos lluite i faig tot el que està en la meua mà per no trencar la relació, però no sempre es pot, no sempre es troba la mateixa resposta en l’altre i, d’una manera o d’altra, acabe patint.

Tota gent important en el seu moment, gent que m’ha fet com sóc, amb qui he compartit infinitat de coses, de qui he aprés, amb qui he rigut o plorat... Gent. I sé també que, gràcies a tots ells, la meua vida ha sigut una mica més rica. Per sempre.

14 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Ei! I no hi ha aquells que no hi ha manera que se'n vagen? ;-)

28/4/06 11:43 p. m.  
Blogger nimue ha dit...

caramb, quina anàlisi més detallada...
Jo no crec que ningú siga imprescindible encara que hi haja moments que ho semble. En qualsevol cas els que hagen d'estar estaran i els que no, marxaran de manera natural quan hagen complert la seua funció en la vida de cadascú. Pretendre el contrari és aferrar-se i això ens fa patir...

29/4/06 8:47 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Cap problema, Lost child: si ells no se'n van de ma vida jo me'n vaig de la d'ells!

Jo crec que cadascú és imprescindible en algun moment, Nimue, perquè d'una manera o d'altra han canviat alguna cosa, han intervingut, o han actuat, si vols, en mi. Per això en molts casos no vull que marxen... sé que no puc evitar-ho, però em pot aquesta idea. No vull perdre'ls del tot, no vull!

29/4/06 9:33 a. m.  
Blogger Awake at last ha dit...

Ya me contarás que te pasa...

Besos!

29/4/06 10:52 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

No em passa res d'especial, Awake, però quan no tinc res a fer em qüestione coses com aquestes. Ja saps que divagar és molt més entretingut que estudiar oposicions...

29/4/06 11:21 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Tens raó: tots els qui han estat part de la nostra vida en algun moment han col.locat una peça per fer-nos com som. Tanmateix, de vegades l'absència d'algú ens marca més que la presència d'algú.

1/5/06 9:26 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Per desgràcia, així és, Vicent. Fins i tot quan gairebé no hi ha hagut presència. Un beset.

1/5/06 9:40 a. m.  
Blogger Iurema ha dit...

síp.... la gent entra i surt de la vida contínuament. és així. igual que tu te'n vas i apareixes en la vida de la gent. de vegades perquè vols i de vegades perquè no tens més remei. els que queden enrere (i nosaltres per a ells) de vegades els trobem a faltar, però encara en queden molts per vindre...!!!! què boniiiiiiic!!!

besets dolcets!

2/5/06 2:08 p. m.  
Blogger Iurema ha dit...

síp.... la gent entra i surt de la vida contínuament. és així. igual que tu te'n vas i apareixes en la vida de la gent. de vegades perquè vols i de vegades perquè no tens més remei. els que queden enrere (i nosaltres per a ells) de vegades els trobem a faltar, però encara en queden molts per vindre...!!!! què boniiiiiiic!!!

besets dolcets!

2/5/06 2:09 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

La meua concepció en aquest cas és una miqueta egoista, Iurema, però ho vull TOT! Ja sé que és pensament de criatura, o de beneita, però així ho sent.

2/5/06 9:09 p. m.  
Blogger Iurema ha dit...

no és d'egoïsta, cadascú té la seva manera de veure les coses. jo ho veig així perquè ho sent així. no vol dir que no m'agradaria tindre-ho tot... però potser no. cada cosa té el seu moment i tothom evolucionem. i això té les seves implicacions en tu i en les persones que et rodejen. no sép!

:)

4/5/06 2:16 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, tot depén del color del critall amb que es mira, no, Iurema? Això està clar...

:-P

4/5/06 8:53 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Però, com evitar-ho, Guitape?? Aquesta és la qüestió, o el problema: que encara no he aprés a fer-ho.

5/5/06 7:14 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Tot és intentar-ho, Guitape. Al cap i a la fi, encara que no ens ho plantegem d'aquesta manera és el que acaba passant: si els altres no volen acostar-se, nosaltres no podem fer res en última instància perquè siga d'altra manera.
Supose que tens raó en això que dius al final: estan en el seu dret a triar i, si no els deixàrem fer-ho, estaríem tallant la seua llibertat.
Provaré, a veure si em funciona a mi també. Gràcies!

5/5/06 9:44 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici