14 de gener del 2006

Balanç

Quina setmana, la de tornada de vacances! Si hagués de resumir-la en una paraula, en diria “intensa”. I, en general, ha sigut TAN gratificant, que volia compartir-la amb vosaltres.
El primer que cal destacar és la immensa alegria que vaig sentir dilluns quan vaig retrobar els companys de treball i els alumnes, malgrat la mandra que em feia haver de matinar altra vegada per anar a fer feina. A més, es nota que tots anàvem a escola amb el mateix sentiment, amb nous desitjos i amb les piles recarregades per poder dur-los a terme. Però si alguna cosa he de destacar veritablement d’aquesta jornada és que per primera vegada vaig poder treballar a gust amb un grup de segon de primària que normalment em trau de polleguera: vam poder fer una dansa! Açò, amb aquests xiquets, que només pensen en barallar-se, en posar la traveta als companys, i moltes coses més, és tot un èxit!
Un altre moment digne de figurar ací és la classe de música que vaig fer a 6éA i a 6éB. Em va passar una cosa que mai abans no havia experimentat des que faig classes: durant un temps, que calcule entre trenta segons i un minut, tots els alumnes van restar en silenci absolut escoltant el que els contava, que en aqueix moment era sobre història de la música. Era un silenci que feia mal, que tallava, que em va fer sentir fins i tot incòmoda... Mentre ells escoltaven el que els contava sobre la unió música-home segons els diferents segles, jo no podia deixar de pensar: d’un moment a altre passarà quelcom, alguna cosa estan maquinant... Però no, no va passar res de tot això... El murmuri a què em tenen acostumada va tornar de seguida. Malgrat tot, va ser una cosa nova, això de poder sentir la meua pròpia respiració a classe, el meu cor bategant més fort que mai...
I va arribar dijous... Vaig aprofitar la vesprada per anar a una xarrada que va fer Francesc Bodí, un escriptor d’Agres (Alacant). L’any passat vaig llegir una novel·la seua, “L’infidel”, que em va agradar moltíssim, per això vaig voler aprofitar l’ocasió perquè me la signés. En aquesta xarrada va llegir un conte inèdit sobre el seu poble que aqueix mateix dia va eixir publicat a El País, i quan va acabar la lectura jo també vaig acabar... però plorant... Era tan entranyable aquella història! I la seua veu, la seua manera de parlar, el sentiment que hi posava... I és que no puc evitar emocionar-me quan sent algú parlant amb el cor. Tot plegat va fer que fos una jornada inoblidable.
I, ahir, per acabar d’arrodonir la setmana, va eixir una classe de música amb els alumnes de 5é per a llepar-se els dits. Mai no hauria imaginat que es pogués fer tant en una única sessió... però ho vam fer. Vam aconseguir muntar un cànon (8) a tres veus! I ben afinat! Al principi vaig calcular que tardaria quatre o cinc sessions en aconseguir que el cantaren a dues veus perquè mai no havien fet polifonia, de manera que imagineu-vos la meua alegria.
Productiva la setmana, veritat? Jo encara estic en un nuvolet! Però bé, talle ja, que aquest post s’està allargant massa! Tant de bo pogués escriure’n un amb aquest contingut cada setmana...

21 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

nena! quina enveja!! jo havia pensat fer alguna cançó a diferents veus.. però veient que ni tan sols afinen la primera... no em veig en cor.. però ves a saber!
Nosaltres fem relaxació abans de cada sessió, per poder treballar alguna cosa. Ja s'ha tornat una rutina, i la veritat funciona bastant. Almenys durant la relaxació estan callats... i això s'agraeix! ais... noieta... que bé! a veure com anirà la segona setmana, espero que no estiguin tan salvatgins..

14/1/06 9:16 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, Imma, jo també vaig "flipar". He provat a fer relaxació un parell de vegades, però amb els meus no funciona... No obstant això, continuaré intentant-ho, encara que siga endebades.

14/1/06 9:29 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Així doncs has començat amb bon peu l'any amb els teus alumnes!
Si sents la feina de mestre la sebnsació de quan alguna classe que fas surt perfecte, com tu volies, , quan aconsegueixes motivar els nanos de veritat i enganxar-los a les activitats... és impagable. Especialment quan et passa amb grups de nanos que normalment et costen més ... Enhorabona i a seguir així

14/1/06 10:24 p. m.  
Blogger Awake at last ha dit...

Yo ya lo saabíííaaa, yo ya lo saabíííaaa, XDDDD

Besos!

15/1/06 12:56 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

És cert, Dizzy, per això la meua alegria. I tant que és impagable!Ara només espere que hi haja sort i es repita alguna vegada! Un beset.

15/1/06 10:16 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, Awake, és el que té quedar amb les amigues de tant en tant... t'assabentes de les coses abans que ningú! Un beset.

15/1/06 10:17 a. m.  
Blogger nimue ha dit...

ole la senyo!!!

veritat que dóna gust quan pots treballar així? jo no em queixe pels meus nanos que ja són adolescents i els tinc ben controlats. Quan jo parle no se'n recorden ni de respirar.
Espere que pugues repetir classes així ben sovint!! sempre!

15/1/06 10:31 a. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Jo també ho espere, Nimue, però com que són més xicotets (primària) no poden restar callats, ni quiets, ni escoltant, ni... molt de temps. Però aquesta setmana ha sigut un pas endavant, sí senyora!

15/1/06 10:32 a. m.  
Blogger ALtraste ha dit...

Eres una máquina, baby!

Alguna vez sentí mi voz llenar un aula, solo la mía, impresiona.

Orejas abiertas, bocas cerradas, ojos espectantes.

"Ellos lo consiguieron porque no sabían que era imposible." (Y nosotras también)

Besitos y cosas,

AL.

15/1/06 7:37 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

És una sensació estranya aquesta del silenci absolut, veritat, Altraste? S'hauria de repetir amb més freqüència; l'únic problema és que ens acostumem massa prompte a les coses bones, i després acaba fastiguejant-nos més el soroll.

15/1/06 7:44 p. m.  
Blogger ZAGASO ha dit...

Quan explico alguna història, per infantil que sigui, com si fos un conte, els alumnes de sisè i fins i tot de 1r d'ESO resten embedelits.

Però fent mates, de vegades costa.

16/1/06 10:25 a. m.  
Blogger Iurema ha dit...

uooo! m'alegro de que les coses t'hagin anat bé la primera setmana! Això anima, eh que sí??

Per cert, l'Ifidel jo el tinc a casa. La meva mare el té a l'estudi (amb centenars de llibres). Quan no tinc res meu per llegir vaig i l'hi agafo algun. El proper és l'Infidel ;)

Petonets, cuca!

16/1/06 12:31 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí, Ignasi, depén molt de l'assignatura... En el meu cas és música, i amb això que no sóc la tutora moltes vegades l'atenció (i el respecte, sobretot) és difícil d'aconseguir. Però s'intenta, açò sempre! Un beset.

16/1/06 2:11 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Sí que anima, Iurema, per a què enganyar-nos?
A veure si a tu també t'agrada L'infidel. A mi el que més em va cridar l'atenció va ser que em canviar determinats ideals i creences que creia ben assentades... Ja veuràs, ja! Una abraçada.

16/1/06 2:16 p. m.  
Blogger Lost in Translation ha dit...

aixi dona gust veure com una profesora posa tantes ganes!!!!! Jo ara estudiant universitaria a punt d´acabar, mataria per un profesor que dona clase amb la meitat passió que tu. Quan era petita no en feia gaire cas d´aixo, pero ara ho agrairia moltissim. Endevant!

18/1/06 12:53 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Almenys ho intente, Lost in translation, perquè gràcies a determinats professors de quan era petita que feien classe d'aquesta manera em va despertar la vocació.

18/1/06 2:18 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Això intentaré, Lapislàtzuli, continuar així o, almenys, guardar el record d'aquests moments per reprendre'ls quan les forces se me'n vagen. Un beset!

18/1/06 10:21 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Et passo un meme. Ves al meu bloc per saber de què va

19/1/06 8:46 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Molt bé, Dizzy. Tenim cita al cap de setmana! Una abraçada.

19/1/06 10:34 p. m.  
Blogger Giorgio Grappa ha dit...

Aix! Tu creus que és moral tot això de passar-ho bé en la feina, ni que sigua de tant en tant? Vull dir, que la feina és un càstic bíblic, i, per tant, passar-s'hi-ho bé tal volta és pecat...
Que no! Que és broma! És molt bonic que et passen aquestes coses. Llàstima que no totes les setmanes siguen iguals.

22/1/06 12:30 p. m.  
Blogger Ainalma ha dit...

Doncs anirem a l'infern, Giorgio, però aquella setmana no la canviaria per res del món! A més, de segur que allà em trobe amb algun conegut, no? ;-)

22/1/06 12:50 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici